Opleidingsspecifieke leerresultaten
30. Zelfstandig uitvoeringsplannen voor bouwconstructies uitwerken, kritisch evalueren en zo nodig bijsturen.
41. Zelfstandig oplossingen op maat formuleren voor bouwtechnieken en -materialen, rekening houdend met technische uitvoerbaarheid en met respect voor de ontwerpvereisten en overeenkomstig de goede bouwkundige praktijk.
42. Duurzaam en energiebewust bouwen integreren.
71. Zelfstandig een onderbouwde en efficiënte planning opstellen, rekening houdend met uitvoeringstermijn van het bouwproject.
100. Budget en planning opvolgen en kritisch beoordelen. De bouwplaats administratief opvolgen, met inbegrip van onder meer nacalculatie.
121. Veiligheidsrisico's op de bouwplaats onderkennen en overeenkomstig handelen.
131. Grafisch communiceren met vakgenoten.
141. Constructief samenwerken in een (multidisciplinair) bouwteam.
150. Wetenschappelijke en vaktechnische informatie m.b.t. bouwkunde gericht opzoeken, analyseren en beoordelen op toepasbaarheid.
161. Blijk geven van initiatief, verantwoordelijkheid en ondernemerszin.
162. Een creatieve en innovatieve ingesteldheid tonen binnen een bouwkundige context.
163. Een attitude aanemen die flexibiliteit en vasthoudendheid combineert.
Kerndoelen
30.1 werkt (uitvoerings-)plannen uit
|
|
41.1 formuleert oplossingen op maat voor bouwtechnieken en -materialen, onder begeleiding en in een afgebakende context
|
|
42.1 (her)kent en begrijpt principes van duurzaam bouwen
|
|
42.2 past principes en technieken van duurzaam en energiebewust bouwen toe
|
|
71.1 stelt een uitvoeringsplanning op van uittreksels van een bouwdossier
|
|
100.1 registreert en analyseert de uitvoering van een eenvoudige bouwopdracht en reflecteert erover
|
|
121.1 herkent veiligheidsrisico's in de praktijk
|
|
121.2 begrijpt en interpreteert veiligheidsprocedures en past deze toe
|
|
131.1 past de voorschriften en regels van bouwkundig tekenen toe
|
|
131.2 kan zich passend grafisch uitdrukken
|
|
141.1 positioneert zichzelf t.o.v. anderen in een groep
|
|
141.2 werkt teamgericht vanuit de eigen mogelijkheden, maakt een sterkte/zwakte analyse van het team en zichzelf
|
|
150.1 verkent wetenschappelijke en vaktechnische informatie en gebruikt ze in een afgebakende context
|
|
161.1 signaleert kansen en mogelijkheden
|
|
162.1 staat open voor alternatieven en innovatie
|
|
163.1 heeft ruimte, begrip en respect voor andere dan de eigen standpunten
|
|
163.2 past de eigen plannnig en beslissingen aan in functie van de noden maar blijft doelgericht
|
|