Odisee | ECTS
[PRD][v1.3.0.0]
ECTS OLR & Kerndoelen

Opleidingsonderdeel (OPO): 2 Geïntegreerd Project 1 (OAH00H)

Academiejaar:


Opleidingsspecifieke leerresultaten

30.   Zelfstandig uitvoeringsplannen voor bouwconstructies uitwerken, kritisch evalueren en zo nodig bijsturen.

41.   Zelfstandig oplossingen op maat formuleren voor bouwtechnieken en -materialen, rekening houdend met technische uitvoerbaarheid en met respect voor de ontwerpvereisten en overeenkomstig de goede bouwkundige praktijk.

42.   Duurzaam en energiebewust bouwen integreren.

71.   Zelfstandig een onderbouwde en efficiënte planning opstellen, rekening houdend met uitvoeringstermijn van het bouwproject.

100.   Budget en planning opvolgen en kritisch beoordelen. De bouwplaats administratief opvolgen, met inbegrip van onder meer nacalculatie.

121.   Veiligheidsrisico's op de bouwplaats onderkennen en overeenkomstig handelen.

131.   Grafisch communiceren met vakgenoten.

141.   Constructief samenwerken in een (multidisciplinair) bouwteam.

150.   Wetenschappelijke en vaktechnische informatie m.b.t. bouwkunde gericht opzoeken, analyseren en beoordelen op toepasbaarheid.

161.   Blijk geven van initiatief, verantwoordelijkheid en ondernemerszin.

162.   Een creatieve en innovatieve ingesteldheid tonen binnen een bouwkundige context.

163.   Een attitude aanemen die flexibiliteit en vasthoudendheid combineert.



Kerndoelen

30.1   werkt (uitvoerings-)plannen uit
41.1   formuleert oplossingen op maat voor bouwtechnieken en -materialen, onder begeleiding en in een afgebakende context
42.1   (her)kent en begrijpt principes van duurzaam bouwen
42.2   past principes en technieken van duurzaam en energiebewust bouwen toe
71.1   stelt een uitvoeringsplanning op van uittreksels van een bouwdossier
100.1   registreert en analyseert de uitvoering van een eenvoudige bouwopdracht en reflecteert erover
121.1   herkent veiligheidsrisico's in de praktijk
121.2   begrijpt en interpreteert veiligheidsprocedures en past deze toe
131.1   past de voorschriften en regels van bouwkundig tekenen toe
131.2   kan zich passend grafisch uitdrukken
141.1   positioneert zichzelf t.o.v. anderen in een groep
141.2   werkt teamgericht vanuit de eigen mogelijkheden, maakt een sterkte/zwakte analyse van het team en zichzelf
150.1   verkent wetenschappelijke en vaktechnische informatie en gebruikt ze in een afgebakende context
161.1   signaleert kansen en mogelijkheden
162.1   staat open voor alternatieven en innovatie
163.1   heeft ruimte, begrip en respect voor andere dan de eigen standpunten
163.2   past de eigen plannnig en beslissingen aan in functie van de noden maar blijft doelgericht