Odisee | ECTS
[PRD][v1.3.0.0]
ECTS OLR & Kerndoelen

Opleidingsonderdeel (OPO): CH1-1b Chemisch rekenen - Anorganische stofklassen (JPOW27)

Academiejaar:


Opleidingsspecifieke leerresultaten

1.   De Educatieve Bachelor in het Secundair Onderwijs ontwerpt krachtige en stimulerende leeromgevingen. Hij gebruikt passende werkvormen en evaluatiemethodieken ter ondersteuning van het leer- en ontwikkelingsproces. Hij concretiseert het zorg- en gelijke kansenbeleid van de onderwijsinstelling, met aandacht voor diversiteit en taalsensibilisering.

3.   De Educatieve Bachelor in het Secundair Onderwijs beheerst, actualiseert, verbreedt en verdiept zijn domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise. Hij gebruikt een correcte, gepaste en uitdagende taal die de lerenden tot verdere ontwikkeling stimuleert. Hij begeleidt lerenden in hun onderwijsloopbaan.

4.   De Educatieve Bachelor in het Secundair Onderwijs creëert een stimulerende, werkbare en veilige leef-, werk- of leerruimte. Hij gaat correct om met relevante administratieve taken.

7.   De Educatieve Bachelor in het Secundair Onderwijs werkt zowel autonoom als teamgericht. Hij werkt samen en overlegt over de pedagogische en (vak)didactische opdracht en aanpak. Hij reflecteert met collega’s over het functioneren van het onderwijsteam.

11.   De Educatieve Bachelor in het Secundair Onderwijs realiseert zijn opdracht vanuit de gepaste beroepshoudingen.



Kerndoelen

1.4   Structureert leerinhouden en -ervaringen tot een samenhangend geheel.
1.0   basis
3.2   Beheerst de domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise van de leergebieden en kan deze actualiseren, verbreden en verdiepen.
1.0   basis
3.5   Communiceert schriftelijk en mondeling in Standaardnederlands.
1.0   basis
4.3   Voert relevante administratieve taken correct uit.
1.0   basis
7.2   Overlegt binnen een team over de eigen/gezamenlijke pedagogische en didactische opdracht en leeft afspraken na.
1.0   basis
11.2   Relationele gerichtheid: toont in contacten met anderen kenmerken van echtheid, aanvaarding, empathie en respect.
1.0   basis
11.4   Leergierigheid en eigenaarschap: is nieuwsgierig, zoekt actief naar situaties om zijn competentie te verbreden en te verdiepen en neemt het leren in eigen handen.
1.0   basis
11.5   Organisatievermogen: is erop gericht de taken zo te plannen, te coördineren en te delegeren dat het beoogde doel op een efficiënte manier bereikt kan worden.
1.0   basis
11.6   Zin voor samenwerking: engageert zich om collectief aan dezelfde taak te werken.
1.0   basis