Odisee | ECTS
[PRD][v1.3.0.0]
ECTS OLR & Kerndoelen

Opleidingsonderdeel (OPO): Praktijkonderzoek 1 (JPO0SI)

Academiejaar:


Opleidingsspecifieke leerresultaten

3.   De Educatieve Bachelor in het Secundair Onderwijs beheerst, actualiseert, verbreedt en verdiept zijn domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise. Hij gebruikt een correcte, gepaste en uitdagende taal die de lerenden tot verdere ontwikkeling stimuleert. Hij begeleidt lerenden in hun onderwijsloopbaan.

5.   De Educatieve Bachelor in het Secundair Onderwijs blijft de kwaliteit van zijn onderwijs ontwikkelen. Hij reflecteert systematisch en kritisch over zijn eigen functioneren, zijn klas- en schoolpraktijk. Hij integreert inzichten van (praktijkgericht) wetenschappelijk onderzoek in zijn praktijk, voert praktijkgericht onderzoek in de eigen context uit en stuurt – in samenspraak met het schoolteam – de praktijk bij.

11.   De Educatieve Bachelor in het Secundair Onderwijs realiseert zijn opdracht vanuit de gepaste beroepshoudingen.



Kerndoelen

3.5   Communiceert schriftelijk en mondeling in Standaardnederlands.
1.0   basis
5.1   Reflecteert systematisch en kritisch over zijn eigen functioneren, zijn klas- en schoolpraktijk.
1.0   basis
5.2   Zoekt onderbouwde antwoorden op praktijkvragen in (internationaal) onderwijsonderzoek om de kwaliteit van zijn onderwijs te versterken.
1.0   basis
5.4   Voert een eenvoudig praktijkgericht onderzoek uit en deelt zijn inzichten.
1.0   basis
5.5   Definieert persoonlijke professionaliseringsnoden in functie van levenslang leren.
1.0   basis
11.3   Kritische ingesteldheid: durft zichzelf en zijn omgeving ter discussie te stellen, de waarde van een bewering of een feit en de wenselijkheid en haalbaarheid van een vooropgesteld doel te verifiëren, alvorens een stelling in te nemen.
1.0   basis
11.4   Leergierigheid en eigenaarschap: is nieuwsgierig, zoekt actief naar situaties om zijn competentie te verbreden en te verdiepen en neemt het leren in eigen handen.
1.0   basis