Odisee | ECTS
[PRD][v1.3.0.0]
ECTS OLR & Kerndoelen

Opleidingsonderdeel (OPO): GE1-1b Oude nabije Oosten (JPO0RT)

Academiejaar:


Opleidingsspecifieke leerresultaten

3.   De Educatieve Bachelor in het Secundair Onderwijs beheerst, actualiseert, verbreedt en verdiept zijn domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise. Hij gebruikt een correcte, gepaste en uitdagende taal die de lerenden tot verdere ontwikkeling stimuleert. Hij begeleidt lerenden in hun onderwijsloopbaan.

10.   De Educatieve Bachelor in het Secundair Onderwijs informeert zich over en denkt kritisch en met een open geest na over actuele maatschappelijke thema’s en ontwikkelingen vanuit zijn rol als leraar.

11.   De Educatieve Bachelor in het Secundair Onderwijs realiseert zijn opdracht vanuit de gepaste beroepshoudingen.



Kerndoelen

3.2   Beheerst de domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische expertise van de leergebieden en kan deze actualiseren, verbreden en verdiepen.
1.0   basis
10.1   Denkt vanuit een breed maatschappelijk interpretatiekader kritisch na over heel diverse actuele samenlevingskwesties om met een open geest te dialogeren met onderbouwde argumenten.
1.0   basis
11.3   Kritische ingesteldheid: durft zichzelf en zijn omgeving ter discussie te stellen, de waarde van een bewering of een feit en de wenselijkheid en haalbaarheid van een vooropgesteld doel te verifiëren, alvorens een stelling in te nemen.
1.0   basis
11.4   Leergierigheid en eigenaarschap: is nieuwsgierig, zoekt actief naar situaties om zijn competentie te verbreden en te verdiepen en neemt het leren in eigen handen.
1.0   basis
11.12   Diversiteitsdenken: bekijkt personen en situaties vanuit verschillende invalshoeken, stuurt het eigen referentiekader bij vanuit interactie met anderen, ziet diversiteit als een normaal onderdeel van de maatschappij en gebruikt het als leerkans.
1.0   basis